Aplikasi: Google Contact

Salam Sejahtera dan Assalamualaikum wbt!


Pada hari ini, saya akan berkongsi tip mensynchronisekan Contact anda melalui Google Contact, ianya akan menjimatkan masa dan tenaga TANPA anda perlu untuk membuat salinan satu demi satu atau kaedah import-export contact list melalui simkad!



Baik, bahan yang diperlukan adalah:
1) Telefon beroperasi android
2) Akaun gmail

3) Contact number (bulk/backup contact) yang ingin dieksport


Cara-caranya:
1) Kenalpasti backup file yang anda ingin import darinya, sehingga kini, google contact berkebolehan untuk meng import file Quote" CSV dari Outlook, Outlook Express, Yahoo! Mail, Hotmail, Eudora and some other apps. We also support importing vCard"
Komen: Kebanyakan Sony Ericsson format csv, nokia adalah vcard. Selalunya ia boleh didapati selepas anda membuat backup contact daripada telefon ke komputer. Sedikit google mungkin boleh membantu anda.

2) Import ke google contact
Komen: edit jika perlu, anda juga boleh membuat backup contact dari platform ini




3) Synchronisekan gajet android anda!


Komen: Ini termasuklah jika anda mahu menambah atau mengedit contact sedia ada sama ada melalui gajet android anda atau Google Contact ke seberapa banyak akaun gmail yang anda ada/mahu!



Tips tambahan:
Anda pasti mempunyai pengalaman kehilangan contact, sekarang adalah preventive action untuk anda! Jika anda ingin membuat backup phone history dan sms/ mms backup anda ke Google Mail. (Bagi peminat flash2 firmware). Anda boleh cuba menggunakan aplikasi SMSBackup+ yang terdapat di market!

Sediakan payung sebelum hujan!

No Response to "Aplikasi: Google Contact"

Post a Comment